...

A.P.C.

A.P.C., czyli Atelier de Production et de Création, to francuska marka powstała w 1987 roku. Została założona przez tunezyjskiego projektanta Jean Touitou w Paryżu. Mimo uzyskania sławy dzięki kolekcjom opartym na surowym, grubym denimie, dzisiaj A.P.C. to firma oferująca szeroki wybór klasycznej i eleganckiej odzieży zarówno damskiej jak i męskiej. Wizją projektanta było stworzenie marki minimalistycznej, dlatego główną ideą przyświecającą projektom jest autentyczność i dostępność. A.P.C. przedkłada podstawowe potrzeby nad ekstrawagancje, a prostota ma być natchnieniem dla codziennych stylizacji milionów ludzi. Atelier de Production et de Création to po prostu Atelier produkcji i sztuki. Bez element twórczego ubrania pozostają bez duszy. A bez produkcji, są one jedynie ideą. Nacisk nakładany jest na obie te rzeczy równomiernie. Łącząc wysoką jakość oraz przemyślane projekty Jean uzyskał markę skali światowej.

A.P.C.

A.P.C., czyli Atelier de Production et de Création, to francuska marka powstała w 1987 roku. Została założona przez tunezyjskiego projektanta Jean Touitou w Paryżu. Mimo uzyskania sławy dzięki kolekcjom opartym na surowym, grubym denimie, dzisiaj A.P.C. to firma oferująca szeroki wybór klasycznej i eleganckiej odzieży zarówno damskiej jak i męskiej. Wizją projektanta było stworzenie marki minimalistycznej, dlatego główną ideą przyświecającą projektom jest autentyczność i dostępność. A.P.C. przedkłada podstawowe potrzeby nad ekstrawagancje, a prostota ma być natchnieniem dla codziennych stylizacji milionów ludzi. Atelier de Production et de Création to po prostu Atelier produkcji i sztuki. Bez element twórczego ubrania pozostają bez duszy. A bez produkcji, są one jedynie ideą. Nacisk nakładany jest na obie te rzeczy równomiernie. Łącząc wysoką jakość oraz przemyślane projekty Jean uzyskał markę skali światowej.

Nie znaleziono produktów, których szukasz.

Debiut marki A.P.C

Dopiero rok 1989 przyniósł debiut marki A.P.C. na rynku, jednak firma posiadała już szerokie rzesze fanów doceniających ich kult wysokiej jakości i prostoty. Wprowadzając klasyczne ubrania do mody luksusowej, marka pozostała wierna swoim wartościom.

Projekty A.P.C

Projekty A.P.C. inspirowane są życiem codziennym. Porzucając przepych symbolizują powrót do podstaw, a ich modele z pewnością pozostaną w naszych szafach na dłuży czas.  Ta postawa podkreśla wagę autentyczności i wierzą oni, że szczęście przynosi proste, ale wysokiej jakości życie.

Projektant Jean Touitou

O ile marka to projekty o dość klasycznym designie, o tyle sam projektant to jedna z ciekawszych i różnorodnych postaci świata mody. Nie przebiera w słowach, wprost sprzeciwia się normą społecznym i nie godzi się z ładem panującym na co dzień. Niejednokrotnie szokował opinie publiczność swoimi opiniami, pozwalając sobie często nie dość cięty, a wręcz wulgarny język. To przez słownictwo w roku 2015 ze współpracy z A.P.C. zrezygnował Timberland. Spowodowane było to wielokrotnym wykorzystaniem utworu Kanye West i Jay-Z „Ni**s in Paris” podczas definiowania kierunku najnowszych kolekcji.
A.P.C. Kanye West

Początki marki A.P.C

Początki marki były jednak zupełnie inne niż większość mogłaby się spodziewać. Jean Touitou nie akceptował ówczesnej mody. Zależało mu na klasycznych ubraniach, a marki luksusowe prześcigały się w coraz śmielszych projektach. Postanowił otworzyć markę, która spełni jego potrzeby i jak sam ją określił, była to marka anty-modowa. Jean zupełnie przypadkowo dostał się pod skrzydła jednego z największych nowożytnych projektantów, Takada Kenzo i dzięki niemu poznał świat japońskiego designu, który rozkochał go całkowicie.

Kolekcje HIVER oraz ETE

Pierwsze kolekcje bazowały na wspomnianym japońskim designie surowego denimu o bardzo wysokiej jakości wykonania. Warto podkreślić słowo kolekcje. Projektant wołał skupić się na wypuszczaniu odpowiednich produktów do danych sezonów, nie nazywając ich brandem, a po prostu kolekcjami – „HIVER” oraz „ETE”. Minimalizm jest więc wpisany od samego początku w historię marki.

Współpraca A.P.C z Kanye West-em

Mimo swojej prostoty marka nie odrzucała możliwości rozwoju poprzez współprace z rozmaitymi twórcami. Jedną z najgłośniejszych była współpraca z Kanye West przed feralnym, wspomnianym wcześniej incydentem. Przed całym rozgłosem uzyskanym dzięki współpracy z Adidasem i utworzeniu marki Yeezy, Kanye był znanym, utalentowanym, ale jedynie raperem. A.P.C. jako pierwsze zauważyło w nim duży potencjał twórczy, również na froncie modowym. Było to idealne połączenie minimalizmu z oversize’owymi krojami preferowanymi przez muzyka. O ile dla Kanye był to kamień milowy i podwaliny kariery designera, dla A.P.C. była to po prostu kolejna współpraca z różnej maści muzykami i artystami. Otworzyła jednak szerzej wrota na świat Hip-Hopu. Świat, który w kolejnych latach zawładną nie tylko całą sceną muzyczną, ale i artystyczną na świecie. Dzięki temu marka zwiększyła swoje grono odbiorców i mogła zmodyfikować swoje modele tak, by trafiały do młodszej, streetwearowej grupy klientów.

Linia Carhartt

Współprace niejednokrotnie pozostawały stricte wewnątrz branży modowej. Najbardziej kultową jest wielokrotnie wydawana ponownie linia A.P.C. x Carhartt. Połączenie francuskiego minimalizmu z amerykańskim workwearem zaowocowały ogromnym zainteresowaniem projektu, a wisienką na torcie jest fakt, że mocno limitowana linia wykorzystuje skrawki pozostałe z produktów A.P.C. z lat ubiegłych.

Klasyczna marka A.P.C

A.P.C. to marka bardzo klasyczna. Przez wielu jej projekty są niedocenianie, a wręcz uważane za przeceniane. Brak elementu „wow” pozwala im deprecjonować wartość kolejnych kolekcji. Jednak właśnie to jest w tej marce najbardziej niezwykłe. Przez ponad 30 lat wywiera ona mocne piętno na świecie mody, a jej status i prestiż zbudowane zostały na powolnym i przemyślanym rozwoju, aniżeli na pojedynczych kontrowersyjnych projektach.
0
    0
    Koszyk
    Twój koszyk jest pustyWróć do sklepu