Chanel

Chanel przez ponad 100 lat swojej historii buduje obraz kobiety silnej i niezależnej. Projektantka marki od zawsze stroniła od przepychu i ekstrawagancji, preferując minimalistyczne, ale wygodne ubrania. Swoimi projektami chciała okazać wsparcie i trafić właśnie do tych kobiet, które dość miały sztampowego postrzegania ich roli. Sukces marki był szybki i jednocześnie ogromny, a projekty do dziś uważane są za kultowe oraz niezbędne w szafie każdej kobiety.

Chanel

Chanel przez ponad 100 lat swojej historii buduje obraz kobiety silnej i niezależnej. Projektantka marki od zawsze stroniła od przepychu i ekstrawagancji, preferując minimalistyczne, ale wygodne ubrania. Swoimi projektami chciała okazać wsparcie i trafić właśnie do tych kobiet, które dość miały sztampowego postrzegania ich roli. Sukces marki był szybki i jednocześnie ogromny, a projekty do dziś uważane są za kultowe oraz niezbędne w szafie każdej kobiety.

Wyświetlanie jednego wyniku

-28%
359,90 

Gabrielle Bonheur Chanel

Gabrielle Bonheur Chanel urodziła się 19 sierpnia 1883 roku we francuskiej miejscowości Saumur. Po zaledwie 2 latach życia, spędziła kolejnych 6 w sierocińcu pod wezwaniem Najświętszego Serca Marii w Aubazine i w tym miejscu zaczęła się jej przygoda z szyciem. W wieku 8 lat, wraz z 5 rodzeństwa, została adoptowana przez swoja ciotki z Owernii, gdzie dalej rozwijała swoje zdolności krawieckie. Gabriella była zbuntowaną, młodą dziewczyną, a chłosty ciotek tylko to rozbudzały.

Dorosłe życie projektantki

Po kilku latach postanowiła uciec. Zatrudniła się jako krawcowa, wieczorami dorabiając w kawiarniach poprzez śpiew i taniec, gdzie otrzymała swój pseudonim Coco. Nie była utalentowaną śpiewaczką, lecz młoda projektantka wszelkie braki nadrabiała charyzmą. Na jednym z jej występów zauważył ją właściciel stajni wyścigowej Etienne Balsan i postanowił się nią zaopiekować. Wprowadził ją w świat luksusów oraz poznał z jej pierwszą miłością, Arthurem Capela. Gabriela chciała jednak dalej rozwijać się w kierunku modowym. Z bólem serca oraz wdzięcznością postanowiła opuścić przybytek Etienna i udać się do Paryża.

Początek kariery jako Coco Chanel

Coco Chanel rozpoczęła swoją karierę od projektowania kapeluszy. Otworzyła swoją firmę w 1910 roku i zarejestrowała się jako licencjonowana kapeluszniczka. Założyła swój pierwszy sklep „Chanel Model” w 1913 roku. Butik, znajdujący się przy Rue Cambon, zyskał sławę dzięki znanej aktorce Gabrielle Dorziat, która wystąpiła w sztuce „Bel Ami” właśnie w kapeluszu Chanel. Pozowała w nim również do sesji dla Les Modes. Widząc rosnące zainteresowanie swoimi usługami, Coco rozpoczęła powiększanie swojej oferty o styl casual deluxe, w którym znajdowały się między innymi swetry, żakiety czy bluzki w paski zainspirowane marynarzami. Jej ubrania miały być wygodne i stylowe. W 1919 nazwa sklepu została zmieniona na Dom Mody Chanel.

Szaleństwo na punkcie Chanel

Coco Chanel zrewolucjonizowała modę dzięki wyzwoleniu kobiet z opinających się i niewygodnych gorsetów. Wprowadziła na wybiegi „tweed” jako funkcjonalny materiał. Tworzyła z niego sukienki, między innymi mała czarną, żakiety i wiele innych swoich projektów. Była to o tyle rewolucyjna zmiana, że w latach 20 oraz 30 XX wieku wszystkie europejskie rodzinny królewskie zaczęły nosić Chanel. W tamtych czasach każdy chciał ubierać się u Coco, jednak projektantka ceniła sobie indywidualność swoich projektów. Mimo to, po krótkim czasie Gabrielle przyjęła milionową ofertę, aby 2 razy do roku tworzyć kolekcje dla Amerykańskich gwiazd. Oferta była tak duża, że wręcz nie do odrzucenia.

Dom mody podczas II Wojny Światowej

Modowe imperium zostało zawieszone z powodu wybuchy II wojny światowej, jednakże projektantka nadal sprzedawała swoje słynne perfumy. Działo się tak ponieważ bardzo przypadły do gustu niemieckim żołnierzom. Obdarowywali nimi swoje ukochane po powrocie z pól walk. Zarobione przez wojnę pieniądze pozwoliły reaktywować dom mody. Coco Chanel w końcu w 1955 roku wydała swoja nową kolekcję, w której skład wchodziła chociażby słynna garsonka.

Perfumy od Chanel

Po zrewolucjonizowaniu świata mody Coco chciała również zrewolucjonizować świat zapachów. W 1921 wybrała się do słynnego perfumiarza w Grasse Ernesta Beux. Uważała bowiem, że zapachy z tamtych czasów nie pasowały do jej nowoczesnych pomysłów oraz zamysłu niezależnej kobiety. Działania te dały początek prac nad słynnymi perfumami No.5.

Śmierć Coco Chanel

Coco Chanel zmarła 10 stycznia 1971 roku w apartamencie słynnego hotelu „Ritz” w Paryżu. Po śmierci założycielki dom mody zaczął podupadać. W 1983 firmę przejął niemiecki projektant mody Karl Lagerfeld. Tchnął nowe życie w firmę, jednocześnie szanując jej korzenie i tradycję. Skrócił klasyczne garsonki, dodał mocne kroje ramion w żakietach, nawet klasyczna pikowana torebka 2,55 przeszła zmianę pod jego okiem. Dzięki odmłodzeniu wizerunku Chanel wróciła na salony i na nowo zaczęły kochać ją kobiety, niezależnie od ich wieku.

Projekt słynnego logo

Logo firmy to pamiątka ku czci pierwszej miłości Coco, Arthura Capela (Boya Capela). Jest to forma utrwalenia ich miłość na zawsze. Logo to połączenie Coco i Capela, które powstało przez ciągle zapisywanie inicjałów „CC” na kartce w pracowni Gabrielli.

Gabrielle Bonheur Chanel

Gabrielle Bonheur Chanel urodziła się 19 sierpnia 1883 roku we francuskiej miejscowości Saumur. Po zaledwie 2 latach życia, spędziła kolejnych 6 w sierocińcu pod wezwaniem Najświętszego Serca Marii w Aubazine i w tym miejscu zaczęła się jej przygoda z szyciem. W wieku 8 lat, wraz z 5 rodzeństwa, została adoptowana przez swoja ciotki z Owernii, gdzie dalej rozwijała swoje zdolności krawieckie. Gabriella była zbuntowaną, młodą dziewczyną, a chłosty ciotek tylko to rozbudzały.

Dorosłe życie projektantki

Po kilku latach postanowiła uciec. Zatrudniła się jako krawcowa, wieczorami dorabiając w kawiarniach poprzez śpiew i taniec, gdzie otrzymała swój pseudonim Coco. Nie była utalentowaną śpiewaczką, lecz młoda projektantka wszelkie braki nadrabiała charyzmą. Na jednym z jej występów zauważył ją właściciel stajni wyścigowej Etienne Balsan i postanowił się nią zaopiekować. Wprowadził ją w świat luksusów oraz poznał z jej pierwszą miłością, Arthurem Capela. Gabriela chciała jednak dalej rozwijać się w kierunku modowym. Z bólem serca oraz wdzięcznością postanowiła opuścić przybytek Etienna i udać się do Paryża.

Początek kariery jako Coco Chanel

Coco Chanel rozpoczęła swoją karierę od projektowania kapeluszy. Otworzyła swoją firmę w 1910 roku i zarejestrowała się jako licencjonowana kapeluszniczka. Założyła swój pierwszy sklep „Chanel Model” w 1913 roku. Butik, znajdujący się przy Rue Cambon, zyskał sławę dzięki znanej aktorce Gabrielle Dorziat, która wystąpiła w sztuce „Bel Ami” właśnie w kapeluszu Chanel. Pozowała w nim również do sesji dla Les Modes. Widząc rosnące zainteresowanie swoimi usługami, Coco rozpoczęła powiększanie swojej oferty o styl casual deluxe, w którym znajdowały się między innymi swetry, żakiety czy bluzki w paski zainspirowane marynarzami. Jej ubrania miały być wygodne i stylowe. W 1919 nazwa sklepu została zmieniona na Dom Mody Chanel.

Szaleństwo na punkcie Chanel

Coco Chanel zrewolucjonizowała modę dzięki wyzwoleniu kobiet z opinających się i niewygodnych gorsetów. Wprowadziła na wybiegi „tweed” jako funkcjonalny materiał. Tworzyła z niego sukienki, między innymi mała czarną, żakiety i wiele innych swoich projektów. Była to o tyle rewolucyjna zmiana, że w latach 20 oraz 30 XX wieku wszystkie europejskie rodzinny królewskie zaczęły nosić Chanel. W tamtych czasach każdy chciał ubierać się u Coco, jednak projektantka ceniła sobie indywidualność swoich projektów. Mimo to, po krótkim czasie Gabrielle przyjęła milionową ofertę, aby 2 razy do roku tworzyć kolekcje dla Amerykańskich gwiazd. Oferta była tak duża, że wręcz nie do odrzucenia.

Perfumy od Chanel

Po zrewolucjonizowaniu świata mody Coco chciała również zrewolucjonizować świat zapachów. W 1921 wybrała się do słynnego perfumiarza w Grasse Ernesta Beux. Uważała bowiem, że zapachy z tamtych czasów nie pasowały do jej nowoczesnych pomysłów oraz zamysłu niezależnej kobiety. Działania te dały początek prac nad słynnymi perfumami No.5.

Dom mody podczas II Wojny Światowej

Modowe imperium zostało zawieszone z powodu wybuchy II wojny światowej, jednakże projektantka nadal sprzedawała swoje słynne perfumy. Działo się tak ponieważ bardzo przypadły do gustu niemieckim żołnierzom. Obdarowywali nimi swoje ukochane po powrocie z pól walk. Zarobione przez wojnę pieniądze pozwoliły reaktywować dom mody. Coco Chanel w końcu w 1955 roku wydała swoja nową kolekcję, w której skład wchodziła chociażby słynna garsonka.

Śmierć Coco Chanel

Coco Chanel zmarła 10 stycznia 1971 roku w apartamencie słynnego hotelu „Ritz” w Paryżu. Po śmierci założycielki dom mody zaczął podupadać. W 1983 firmę przejął niemiecki projektant mody Karl Lagerfeld. Tchnął nowe życie w firmę, jednocześnie szanując jej korzenie i tradycję. Skrócił klasyczne garsonki, dodał mocne kroje ramion w żakietach, nawet klasyczna pikowana torebka 2,55 przeszła zmianę pod jego okiem. Dzięki odmłodzeniu wizerunku Chanel wróciła na salony i na nowo zaczęły kochać ją kobiety, niezależnie od ich wieku.

Projekt słynnego logo

Logo firmy to pamiątka ku czci pierwszej miłości Coco, Arthura Capela (Boya Capela). Jest to forma utrwalenia ich miłość na zawsze. Logo to połączenie Coco i Capela, które powstało przez ciągle zapisywanie inicjałów „CC” na kartce w pracowni Gabrielli.

Styl Chanel

Zaczynając krótką charakterystykę stylu Chanel najpierw należy podkreślić niezwykle ważną zasadę. Kolekcje projektowane przez Coco nie skupiały się na panujących w tamtym czasie trendach, one same w sobie miały reprezentować styl i szyk. Pozwoliło to marce na osiągnięcie statusu kultowej, gdyż nawet 100-letnie projekty do dziś pozostają w trendach. Projektantka skupiała się na minimalizmie, prostocie, elegancji oraz komforcie. Bazowymi kolorami od zawsze były czerń i biel, przeplatane motywami inspirowanymi żeglarstwem – przede wszystkim poziomymi pasami. Ubrania przerastały tamte czasy, ponieważ Coco Chanel posiadała niezwykły dar feminizacji typowo męskich części garderoby. Kobiety były dla niej silne i niezależne, a upust idei dawała właśnie w swoich projektach. Marynarki, żakiety czy proste suknie stały od początku w opozycji ze strojnymi kreacjami kobiet tamtych lat, jednak pozwalały w swobodny sposób pracować i dążyć do materializacji świata równości płciowej.

1
    1
    Koszyk
    Sukienka Chanel Uniforms
    1 X 359,90