Chloe

Chloe to marka powstała w latach pięćdziesiątych. Miała być sprzeciwem na dyktaturę sztywnej kobiecej mody. Inspirowana artystyczną bohemą, była powiewem świeżości tamtych lat. Mówi się, że projektantka marki jest autorką pojęcia „ready-to-wear”. Do dzisiaj trzyma się w ramach swojego określonego stylu zahaczającego o styl boho.

Chloe

Chloe to marka powstała w latach pięćdziesiątych. Miała być sprzeciwem na dyktaturę sztywnej kobiecej mody. Inspirowana artystyczną bohemą, była powiewem świeżości tamtych lat. Mówi się, że projektantka marki jest autorką pojęcia „ready-to-wear”. Do dzisiaj trzyma się w ramach swojego określonego stylu zahaczającego o styl boho.

Nie znaleziono produktów, których szukasz.

Gaby Aghion

Gaby urodziła się w marcu 1921 roku w Egipskim mieście Alexandria.  Jej tata był kierownikiem w firmie produkującej papierosy. Swojego męża poznała w latach dziecięcych, wspólnie się wychowywali i przyjaźnili. Oboje byli pochodzenia żydowskiego i swój ślub zorganizowali w wieku 19 lat.  W 1945 roku para przeniosła się do Paryża. Siedem lat później powstała jej marka, a jej mąż otworzył galerię sztuki specjalizującej się w sztuce współczesnej. Projektantka prowadziła dom mody do 1985 roku. Zmarła w Paryżu 27 września w 2014 roku.

Początki marki Chloe

Chloe zostało założone w 1952 roku przez francuską projektantkę Gaby Ahgion oraz Jacquesa Lenoira. Nazwa wzięła się od przyjaciółki Gaby - Chloe Huysmans, ponieważ w tamtych czasach nie było można mianować firmy własnym imieniem. Siedziba marki do dziś znajduje się w Paryżu. Pierwsza kolekcja została zaprezentowana w 1956 roku w popularnej kawiarni - Le Cafe de Flore, która była miejscem spotkań popularnych artystów. Aby rozwijać działania marki do współpracy z Chloe zaczęto zapraszać wielu innych, światowej sławy designerów. Rok 1966 był rokiem przełomowym, ponieważ wtedy Karl Lagerfeld stał się głównym projektantem marki. Wybiło to Chloe na szczyt popularności w latach 70-tych.  W 1971 roku odbyło się otwarcie pierwszego butiku w Paryżu, a w 1985 roku Chloe zostaje przejęte przez grupę Richemont.

Styl marki Chloe

Gaby odrzuciła sztywne projekty i stworzyła lekkie, zwiewne, kobiece wyroby ze szlachetnych tkanin. DNA marki to celebrowane do dzisiaj wolność, niezależność i zmysłowość.  Sylwetka rysowana przez twórców domu mody jest niezmienna od lat. Kobiecość ma być podkreślona i dobrze dopasowana. Marka tworzy tylko ubrania dla kobiet oraz dziewczynek, a ich ceny są dostosowane do jakości oferowanych produktów. Na tle innych luksusowych marek nie są aż tak wygórowane.

It Girl

It Girl - tak można określić kobietę Chloe. To typowa paryżanka, która ubiera się w eleganck,i a zarazem ekstrawagancki sposób.  To dziewczyna, która utożsamia się z duchem marki.  Przez to ambasadorkami domu mody zostawały mocno wyselekcjonowane gwiazdy, które wpisywały się w ten kanon. Były nimi m.in. Lena Perminova, Dree Hemingway, Tilda Lindstam oraz wiele innych, pięknych kobiet z klasą. Na liście ambasadorek znajdują się również polki - Anja Rubik, Małgosia Bela, Kasia Strus, Anna Jagodzińska i Zuzanna Bijoch. Oczywiście It Girl musi nosić It Bag, czyli kultowe torebki marki Chloe - Faya, Drew lub Hudson. To ponadczasowe modele, które królują na rynku, a jedynie zmiany jakie się w nich pojawiają, to zmiany kolorystyki.

Perfumy Chloe

Perfumy Chloe to jedne z chętniej wybieranych zapachów na świecie. Są kobiece i ekstrawaganckie.  Premiera pierwszego zapachu miała miejsce w 1975 roku. Chloe for Women zostały wtedy wprowadzone przez Karla Lagerfelda. Z roku na rok zwiększało się porfolio firmy, a nuty zapachowe docierały zarówno do młodych jak i starszych kobiet.  Najpopularniejszym i najlepiej sprzedającym się zapachem jest Chloe Chloe. Wyróźnia się elegancją i wysmakowaną zmysłowością. Na rynku istnieje od 2008 roku. Klientką do gustu przypadły również kwieciste zapachy firmy - Chloe Love Story i Chloe Nomade.

Współpraca z Karlem Lagerfeldem

Rządy na tym stanowisku zmieniały się już kilka razy. Do 1963 roku za kolekcje odpowiedzialna była założycielka Gaby Aghion. Następnie dyrektorem kreatywnym został Karl Lagerfeld (1964-1983 rok), który w 1992 wrócił na to stanowisko na okres pięciu lat. Krytycy mody są jednogłośni. To za sprawą jego projektów marka była jedną najbardziej porządnych w latach 70. Jego lejące się zwiewne sukienki i delikatne bluzki gwarantowały świeży, młodzieżowy look. Na początku lat 80 do zespołu dołączyli Martine Sitbon, Samy Chalon oraz David Chaumont. Martine pochodzenia marokańskiego została dyrektorem kreatywnym w 1987 roku i wprowadziła sety w męskich krojach. Po rozstaniu z Chloe na jej stanowisko powrócił Karl, który jednocześnie projektował kolekcje dla Chanel oraz Fendi.

Gaby Aghion

Gaby urodziła się w marcu 1921 roku w Egipskim mieście Alexandria.  Jej tata był kierownikiem w firmie produkującej papierosy. Swojego męża poznała w latach dziecięcych, wspólnie się wychowywali i przyjaźnili. Oboje byli pochodzenia żydowskiego i swój ślub zorganizowali w wieku 19 lat.  W 1945 roku para przeniosła się do Paryża. Siedem lat później powstała jej marka, a jej mąż otworzył galerię sztuki specjalizującej się w sztuce współczesnej. Projektantka prowadziła dom mody do 1985 roku. Zmarła w Paryżu 27 września w 2014 roku.

Początki marki Chloe

Chloe zostało założone w 1952 roku przez francuską projektantkę Gaby Ahgion oraz Jacquesa Lenoira. Nazwa wzięła się od przyjaciółki Gaby - Chloe Huysmans, ponieważ w tamtych czasach nie było można mianować firmy własnym imieniem. Siedziba marki do dziś znajduje się w Paryżu. Pierwsza kolekcja została zaprezentowana w 1956 roku w popularnej kawiarni - Le Cafe de Flore, która była miejscem spotkań popularnych artystów. Aby rozwijać działania marki do współpracy z Chloe zaczęto zapraszać wielu innych, światowej sławy designerów. Rok 1966 był rokiem przełomowym, ponieważ wtedy Karl Lagerfeld stał się głównym projektantem marki. Wybiło to Chloe na szczyt popularności w latach 70-tych.  W 1971 roku odbyło się otwarcie pierwszego butiku w Paryżu, a w 1985 roku Chloe zostaje przejęte przez grupę Richemont.

Styl marki Chloe

Gaby odrzuciła sztywne projekty i stworzyła lekkie, zwiewne, kobiece wyroby ze szlachetnych tkanin. DNA marki to celebrowane do dzisiaj wolność, niezależność i zmysłowość.  Sylwetka rysowana przez twórców domu mody jest niezmienna od lat. Kobiecość ma być podkreślona i dobrze dopasowana. Marka tworzy tylko ubrania dla kobiet oraz dziewczynek, a ich ceny są dostosowane do jakości oferowanych produktów. Na tle innych luksusowych marek nie są aż tak wygórowane.

It Girl

It Girl - tak można określić kobietę Chloe. To typowa paryżanka, która ubiera się w eleganck,i a zarazem ekstrawagancki sposób.  To dziewczyna, która utożsamia się z duchem marki.  Przez to ambasadorkami domu mody zostawały mocno wyselekcjonowane gwiazdy, które wpisywały się w ten kanon. Były nimi m.in. Lena Perminova, Dree Hemingway, Tilda Lindstam oraz wiele innych, pięknych kobiet z klasą. Na liście ambasadorek znajdują się również polki - Anja Rubik, Małgosia Bela, Kasia Strus, Anna Jagodzińska i Zuzanna Bijoch. Oczywiście It Girl musi nosić It Bag, czyli kultowe torebki marki Chloe - Faya, Drew lub Hudson. To ponadczasowe modele, które królują na rynku, a jedynie zmiany jakie się w nich pojawiają, to zmiany kolorystyki.

Perfumy Chloe

Perfumy Chloe to jedne z chętniej wybieranych zapachów na świecie. Są kobiece i ekstrawaganckie.  Premiera pierwszego zapachu miała miejsce w 1975 roku. Chloe for Women zostały wtedy wprowadzone przez Karla Lagerfelda. Z roku na rok zwiększało się porfolio firmy, a nuty zapachowe docierały zarówno do młodych jak i starszych kobiet.  Najpopularniejszym i najlepiej sprzedającym się zapachem jest Chloe Chloe. Wyróźnia się elegancją i wysmakowaną zmysłowością. Na rynku istnieje od 2008 roku. Klientką do gustu przypadły również kwieciste zapachy firmy - Chloe Love Story i Chloe Nomade.

Współpraca z Karlem Lagerfeldem

Rządy na tym stanowisku zmieniały się już kilka razy. Do 1963 roku za kolekcje odpowiedzialna była założycielka Gaby Aghion. Następnie dyrektorem kreatywnym został Karl Lagerfeld (1964-1983 rok), który w 1992 wrócił na to stanowisko na okres pięciu lat. Krytycy mody są jednogłośni. To za sprawą jego projektów marka była jedną najbardziej porządnych w latach 70. Jego lejące się zwiewne sukienki i delikatne bluzki gwarantowały świeży, młodzieżowy look. Na początku lat 80 do zespołu dołączyli Martine Sitbon, Samy Chalon oraz David Chaumont. Martine pochodzenia marokańskiego została dyrektorem kreatywnym w 1987 roku i wprowadziła sety w męskich krojach. Po rozstaniu z Chloe na jej stanowisko powrócił Karl, który jednocześnie projektował kolekcje dla Chanel oraz Fendi.

Pozostali dyrektorzy kreatywni Chloe

Od czasu odejścia Karla Lagerfelda stanowisko dyrektora kreatywnego przejęła Stella McCartney, której praca wygenerowała duże zyski oraz wzrost popularności.  W 2001 roku projektantka zaledwie po 4 latach swojej pracy postanowiła skupić się na własnej marce, a jej zadania przejęła jej asystentka - Phoebe Phlio. To ona wymyśliła kultową torebkę z kłódką i jeansy z wysokim stanem, a marka odnotowała podwojenie swojej sprzedaży. Niewiele później stanowisko Phoebe zajął Paulo Melima Andersson, który wcześniej zajmował się projektowaniem dla domu mody Marni. W Chloe pracował przez dwa lata (2006-2008 rok). Kolejne trzy lata to okres pracy Brytyjki Hannahy MacGibbon, która charakteryzowała się ogromnym minimalizmem. Od 2011 roku na czele marki stoi Clare Waight Keller. Próbowała uchwycić pierwsze wizje Gaby i wdrążyć je w nowoczesną wizję mody. Jednocześnie pracowała również dla marki Givenchy. Niestety po trzech latach zrezygnowała, ponieważ nie umiała wcielić mrocznego wizerunku marki w swoje projekty. W 2020 roku stery przejęła Gabriel Hearst, która piastuje stanowisko dyrektora kreatywnego do dziś.

0
    0
    Koszyk
    Twój koszyk jest pustyWróć do sklepu