Dolce & Gabbana

D&G, czyli Dolce & Gabbana – marka założona w 1985 roku przez dwóch miłośników mody – Domenico Dolce i Stefano Gabbana. Pierwszy z nich, urodzony w 1958 roku w Palermo, wywodził się z rodziny zajmującej się branżą krawiecką. Posiadali oni mały butik, w którym Domenico od najmłodszych lat uczył się obchodzenia się z klientami. Drugi to pasjonat sztuki, urodzony w 1962 roku w okolicach Mediolanu. Początkowo wybrał studia graficzne, jednak szybko jednak zauważył swój pociąg do projektowania.

Początki współpracy Dolce i Gabbany

Dwójka poznała się podczas pracy jako asystenci projektantów w tej samej firmie, a wspólne projekty zaczęli tworzyć już w 1982. Współpraca była na tyle owocna, że w 1985 roku para zaprezentowała swoje projekty na wybiegu, by zaledwie rok później wypuścić pierwszą, pełną kolekcję zatytułowaną „Prawdziwa Kobieta”. Główną inspiracją były kobiecość i seksapil ówczesnych ikon włoskiej sceny filmowej – Sophii Loren oraz Anny Magnani.

Rozwój marki Dolce & Gabbana

Po fenomenalnym początku kariery, kolejne lata to gwałtowny rozwój marki. Rok po premierze pierwszej kolekcji, dwójka projektantów zaprezentowała światu kolekcję dzianinową. Dwa lata później, w 1989 roku poszerzyli swoją działalność o kolekcję bieliźnianą i strojów kąpielowych.  W 1990 roku światło dzienne ujrzała pierwsza kolekcja przeznaczona dla mężczyzn, a w 1994 kolekcja młodzieżowa – sygnowana metką D&G, zamiast pełnej nazwy. Na tym jednak nie koniec rozwoju, bo w roku 1999 pojawiło się ich kolejne „dziecko” – linia dziecięca, mająca swoją premierę na pokazie mody dziecięcej Pitti Bimbo we Florencji. W ten sposób Domenico i Stefano chcieli w szybkim tempie podbić świat fashion. Ciężko nie zgodzić się z tezą, że to się im udało.

dolce and gabbana
Dolce gabbana projekanci

Początki współpracy Dolce i Gabbany

Dwójka poznała się podczas pracy jako asystenci projektantów w tej samej firmie, a wspólne projekty zaczęli tworzyć już w 1982. Współpraca była na tyle owocna, że w 1985 roku para zaprezentowała swoje projekty na wybiegu, by zaledwie rok później wypuścić pierwszą, pełną kolekcję zatytułowaną „Prawdziwa Kobieta”. Główną inspiracją były kobiecość i seksapil ówczesnych ikon włoskiej sceny filmowej – Sophii Loren oraz Anny Magnani.

Rozwój marki Dolce & Gabbana

Po fenomenalnym początku kariery, kolejne lata to gwałtowny rozwój marki. Rok po premierze pierwszej kolekcji, dwójka projektantów zaprezentowała światu kolekcję dzianinową. Dwa lata później, w 1989 roku poszerzyli swoją działalność o kolekcję bieliźnianą i strojów kąpielowych.  W 1990 roku światło dzienne ujrzała pierwsza kolekcja przeznaczona dla mężczyzn, a w 1994 kolekcja młodzieżowa – sygnowana metką D&G, zamiast pełnej nazwy. Na tym jednak nie koniec rozwoju, bo w roku 1999 pojawiło się ich kolejne „dziecko” – linia dziecięca, mająca swoją premierę na pokazie mody dziecięcej Pitti Bimbo we Florencji. W ten sposób Domenico i Stefano chcieli w szybkim tempie podbić świat fashion. Ciężko nie zgodzić się z tezą, że to się im udało.

Akcesoria, perfumy, sprzęty domowe D&G

Lata 90’ poprzedniego roku były kluczowe dla marki pod względem rozwoju ubrań oraz linii. Oprócz kolejnych kolekcji przeznaczonych dla coraz to nowszych grup odbiorców, para zaczęła projektować akcesoria, perfumy oraz sprzęty domowe – wszystkie miały w sobie niepowtarzalny, a dla wielu kiczowaty, styl Dolce & Gabbana oraz sygnowane były słynnym D&G. W firmie nie zapomniano jednak o stronie biznesowe, co realnie przyczyniło się do pełnej ekspansji na cały świat. Już w 1990 roku marka otworzyła pierwszy butik w Japonii oraz zdecydowała się zapoczątkować eksport swoich towarów do Stanów Zjednoczonych, wraz z otwarciem tam pierwszego swojego showroomu.

Dolce&Gabbana na szczycie branży modowej

Współpraca z Madonną we wczesnych latach 2000 umiejscowiła Dolce&Gabbana na szczycie branży modowej. Marka uzyskała wielki rozgłoś, a ich projekty zostały wielokrotnie doceniane. W 2003 roku uzyskali miano „Mężczyzny roku”, przyznawane przez GQ Magazine, a w 2004 roku mogli szczycić się określeniem „Projektanta roku” uzyskanym w plebiscycie na gali Elle Style Awards. Ogromne boom zapoczątkowało powstanie tańszej, ogólnodostępnej linii, która jednak w 2011 roku została wycofana z produkcji. Projektanci odczuli potrzebę powrotu do pierwowzoru idei marki, odzieży luksusowej. Nie stronili jednak od przekuwania swojego sukcesu na poza modowych płaszczyznach, na rynku zaczęły pojawiać się np. kosmetyki ze współpracą z marką.

Dolce Gabbana Madonna

Akcesoria, perfumy, sprzęty domowe D&G

Lata 90’ poprzedniego roku były kluczowe dla marki pod względem rozwoju ubrań oraz linii. Oprócz kolejnych kolekcji przeznaczonych dla coraz to nowszych grup odbiorców, para zaczęła projektować akcesoria, perfumy oraz sprzęty domowe – wszystkie miały w sobie niepowtarzalny, a dla wielu kiczowaty, styl Dolce & Gabbana oraz sygnowane były słynnym D&G. W firmie nie zapomniano jednak o stronie biznesowe, co realnie przyczyniło się do pełnej ekspansji na cały świat. Już w 1990 roku marka otworzyła pierwszy butik w Japonii oraz zdecydowała się zapoczątkować eksport swoich towarów do Stanów Zjednoczonych, wraz z otwarciem tam pierwszego swojego showroomu.

Dolce&Gabbana na szczycie branży modowej

Współpraca z Madonną we wczesnych latach 2000 umiejscowiła Dolce&Gabbana na szczycie branży modowej. Marka uzyskała wielki rozgłoś, a ich projekty zostały wielokrotnie doceniane. W 2003 roku uzyskali miano „Mężczyzny roku”, przyznawane przez GQ Magazine, a w 2004 roku mogli szczycić się określeniem „Projektanta roku” uzyskanym w plebiscycie na gali Elle Style Awards. Ogromne boom zapoczątkowało powstanie tańszej, ogólnodostępnej linii, która jednak w 2011 roku została wycofana z produkcji. Projektanci odczuli potrzebę powrotu do pierwowzoru idei marki, odzieży luksusowej. Nie stronili jednak od przekuwania swojego sukcesu na poza modowych płaszczyznach, na rynku zaczęły pojawiać się np. kosmetyki ze współpracą z marką.

Styl D&G

Przez te wszystkie lata styl D&G, mimo delikatnych zmian, nie zapominał o swoich korzeniach. Inspiracje czerpane były bowiem z lat 40 i 50 XIX wieku oraz kobiecości śródziemnomorskich kobiet, ich sensualności oraz siły. Ich celem nie było jednak przywrócenie mody sprzed pół wieku, a jedynie zaczerpnięcie z niej i dostosowanie tak, by tworzyć ubrania przyszłości. Ubrania miały być alternatywą dla sztampowej i „sztywnej” mody. Miały podkreślać kobiece kształty, a wykorzystywane materiały oraz ich połączenia miały dodawać artyzmu kreacjom. Było to dla nich istotne, gdyż uważali oni obszar śródziemnomorski przez te wszystkie lata za mocno heterogeniczny. Swoimi kolorowymi projektami, chcieli wyzwolić to szaleństwo i blask, utrzymywany w ryzach przez mężczyzn.

Duet Dolce & Gabbana w życiu prywatnym

Warto również wspomnieć o tym, że para projektantów przez lata oprócz współpracy na wybiegu, była również duetem w życiu prywatnym. Sprawdzało się to przez wiele lat, jednak w 2003 nadszedł kres ich sielankowego związku. Mimo to, i chwała im za to, para nie zrezygnowała z dalszego tworzenia wspólnie marki.

suknie d and g
dolce gabbana styl

Styl D&G

Przez te wszystkie lata styl D&G, mimo delikatnych zmian, nie zapominał o swoich korzeniach. Inspiracje czerpane były bowiem z lat 40 i 50 XIX wieku oraz kobiecości śródziemnomorskich kobiet, ich sensualności oraz siły. Ich celem nie było jednak przywrócenie mody sprzed pół wieku, a jedynie zaczerpnięcie z niej i dostosowanie tak, by tworzyć ubrania przyszłości. Ubrania miały być alternatywą dla sztampowej i „sztywnej” mody. Miały podkreślać kobiece kształty, a wykorzystywane materiały oraz ich połączenia miały dodawać artyzmu kreacjom. Było to dla nich istotne, gdyż uważali oni obszar śródziemnomorski przez te wszystkie lata za mocno heterogeniczny. Swoimi kolorowymi projektami, chcieli wyzwolić to szaleństwo i blask, utrzymywany w ryzach przez mężczyzn.

Duet Dolce & Gabbana w życiu prywatnym

Warto również wspomnieć o tym, że para projektantów przez lata oprócz współpracy na wybiegu, była również duetem w życiu prywatnym. Sprawdzało się to przez wiele lat, jednak w 2003 nadszedł kres ich sielankowego związku. Mimo to, i chwała im za to, para nie zrezygnowała z dalszego tworzenia wspólnie marki.

Wyświetlanie wszystkich wyników: 19