...

Fiorucci

Fiorucci to nowoczesna i kolorowa marka, która przyciąga trendsetterów z całego świata. Kojarzy się wszystkim z ciekawą grafiką dwóch aniołków, które razem z nazwą, tworzą logo firmy. Dostępna jest niemalże na całym świecie i celuje w młodsze grono klientów. Wybierz vintage modele Fiorucci z drugiej ręki.

Fiorucci

Fiorucci to nowoczesna i kolorowa marka, która przyciąga trendsetterów z całego świata. Kojarzy się wszystkim z ciekawą grafiką dwóch aniołków, które razem z nazwą, tworzą logo firmy. Dostępna jest niemalże na całym świecie i celuje w młodsze grono klientów. Wybierz vintage modele Fiorucci z drugiej ręki.

Nie znaleziono produktów, których szukasz.

Elio Fiorucci

Elio Fiorucci to urodzony w 1935 roku włoski projektant.  Urodził się w Mediolanie i spędził tam swoje najmłodsze lata wraz z pięciorgiem rodzeństwa. Niestety, podczas II Wojny Światowej musieli uciec na malutką wieś. Po pewnym czasie wrócili, aby kontynuować rodzinny zakład obuwniczy. Swoją karierę zaczynał w wieku 14 lat od sprzedaży detalicznej w firmie ojca. W 1962 roku Fiorucci stworzył swój pierwszy udany projekt, którym były wodoodporne ochraniacze na buty. To przyniosło mu gigantyczny sukces, a zarobione pieniądze, umożliwiły mu podróżowanie i rozwijanie swoich pasji. Stworzył miejsce o nazwie Studio 54, które było nie tylko przestrzenią sprzedażową, ale i miejscem spotkań artystów. Między innymi było można spotkać u niego Madonne oraz Andy’ego Warhola.

Początki Fiorucci

Pierwszy sklep Fiorucci został otwarty w 1967 roku w Mediolanie. Był skierowany do dużo młodszej grupy odbiorców niż klienci pozostałych, słynnych marek tamtych lat.  W pewnym momencie sklep przekształcił się w zbiór różnych skarbów, takich jak produkty do włosy, czajniki i oczywiście ubrania. Elio podczas tworzenia wystroju oraz swoich dzieł inspirował się podróżami do m.in. Meksyku, Londynu i na Ibizę. Wdrożył do kolekcji takie elementy jak chociażby stringi z Brazylii i Afgańskie płaszcze. Założeniem od początku istnienia sklepu było trafienie do mniej zamożnych klientów. W 1970 roku założył kolejny projekt, mający na celu wyłapywanie modnych przedsięwzięć i wcielanie ich w życie w swoim regionie. Zatrudnił w nim młodych trendwatcherów z całego świata, którzy mieli obserwować trendy wśród zagranicznej młodzieży.

Fiorucci w Nowym Yorku

Rosnąca w siłę marka chcąc podążać za nowościami zadecydowała o stworzeniu kolejnego butiku, tym razem w coraz popularniejszym Nowym Yorku. Fiorucci chciał pokazać to miejsce swoim włoskim gościom, dlatego wynajął dla nich Jumbo jeta, który umożliwił im sprawną podróż. Podobnie jak w Mediolanie, sklep stał się miejscem spotkań. Było w nim można napisać się darmowej kawy, posłuchać muzyki, a wieczorami zaszaleć na imprezie. Elio zaprzyjaźnił się nawet z artystą Andym Warholem, któremu oddał część przestrzeni w sklepie. Miejsce na ścianach otrzymali również między innymi: Keith Haring, Annie Sui I Betsey Johnson.

Wdrążanie trendów i podążanie za modą

W skład kolekcji wchodziły coraz to nowsze i bardziej wymyślne na tamte czasy projekty. W 1978 roku byli pierwszym domem mody, który dał licencję na swoją nazwę marce produkującej okulary, a w 1981 roku pojawiła się owocna współpraca z Disneyem. Razem stworzyli kolekcję koszulek z Myszką Miki. Elio chciał trzymać rękę na pulsie i być zawsze na czasie. Dużym sukcesem okazały się pierwsze na rynku jeansy ze stretchem. Kilka lat później zostały docenione nawet przez markę Wrangler, W 1989 roku marce udało się powrócić do korzeni i podpisać umowę z genialna projektantką - Vivienne Westwood.

Bardzo szybki rozwój

Firma rozwijała się tak szybko, że zaczęli interesować się nią inwestorzy. W 1981 roku udało się dojść do porozumienia z marką Benetton, która odkupiła 50% udziałów Fiorucci. Pięć lat później pojawiły się zmiany i do spółki doszedł kolejny inwestor, tym razem pochodzenia Irańskiego. Ostatecznie w 1987 roku Benetton odsprzedał jednak swój procent wizjonerowi Elio oraz biznesmanowi Massimo Aki Nuhi.

Problemy Fiorucci

Z racji na źle dobranych amerykańskich franczyzobiorców w firmie zaczęły pojawiać się problemy. Ówcześni właściciele postanowili wycofać się ze sprzedaży detalicznej w Nowym Yorku i rozpoczęli sprzedaż wyłącznie hurtową. Firmę uratowali bracia Tacchella, który wykupili część udziałów. W tym czasie Elio Fiorucci został skazany na 22 miesięcy więzienia za zawyżanie faktur firmy.  Tachellowie prężnie działali na terenie kilku kontynentów, chcieli więc przywrócić markę do swoich czasów świetności. W 1995 roku zrobili kampanie w której widniały kobiece pośladki i różowe futrzane kajdanki, która była strzałem w dziesiątkę.  W 2015 roku, po śmieci projektanta, marka została sprzedana byłej CEO Victoria’s Secret oraz jej mężowi. Od 2017 roku marka ponownie wróciła na świeczniki i uruchomiła swoje sklepy.

Elio Fiorucci

Elio Fiorucci to urodzony w 1935 roku włoski projektant.  Urodził się w Mediolanie i spędził tam swoje najmłodsze lata wraz z pięciorgiem rodzeństwa. Niestety, podczas II Wojny Światowej musieli uciec na malutką wieś. Po pewnym czasie wrócili, aby kontynuować rodzinny zakład obuwniczy. Swoją karierę zaczynał w wieku 14 lat od sprzedaży detalicznej w firmie ojca. W 1962 roku Fiorucci stworzył swój pierwszy udany projekt, którym były wodoodporne ochraniacze na buty. To przyniosło mu gigantyczny sukces, a zarobione pieniądze, umożliwiły mu podróżowanie i rozwijanie swoich pasji. Stworzył miejsce o nazwie Studio 54, które było nie tylko przestrzenią sprzedażową, ale i miejscem spotkań artystów. Między innymi było można spotkać u niego Madonne oraz Andy’ego Warhola.

Początki Fiorucci

Pierwszy sklep Fiorucci został otwarty w 1967 roku w Mediolanie. Był skierowany do dużo młodszej grupy odbiorców niż klienci pozostałych, słynnych marek tamtych lat.  W pewnym momencie sklep przekształcił się w zbiór różnych skarbów, takich jak produkty do włosy, czajniki i oczywiście ubrania. Elio podczas tworzenia wystroju oraz swoich dzieł inspirował się podróżami do m.in. Meksyku, Londynu i na Ibizę. Wdrożył do kolekcji takie elementy jak chociażby stringi z Brazylii i Afgańskie płaszcze. Założeniem od początku istnienia sklepu było trafienie do mniej zamożnych klientów. W 1970 roku założył kolejny projekt, mający na celu wyłapywanie modnych przedsięwzięć i wcielanie ich w życie w swoim regionie. Zatrudnił w nim młodych trendwatcherów z całego świata, którzy mieli obserwować trendy wśród zagranicznej młodzieży.

Fiorucci w Nowym Yorku

Rosnąca w siłę marka chcąc podążać za nowościami zadecydowała o stworzeniu kolejnego butiku, tym razem w coraz popularniejszym Nowym Yorku. Fiorucci chciał pokazać to miejsce swoim włoskim gościom, dlatego wynajął dla nich Jumbo jeta, który umożliwił im sprawną podróż. Podobnie jak w Mediolanie, sklep stał się miejscem spotkań. Było w nim można napisać się darmowej kawy, posłuchać muzyki, a wieczorami zaszaleć na imprezie. Elio zaprzyjaźnił się nawet z artystą Andym Warholem, któremu oddał część przestrzeni w sklepie. Miejsce na ścianach otrzymali również między innymi: Keith Haring, Annie Sui I Betsey Johnson.

Wdrążanie trendów i podążanie za modą

W skład kolekcji wchodziły coraz to nowsze i bardziej wymyślne na tamte czasy projekty. W 1978 roku byli pierwszym domem mody, który dał licencję na swoją nazwę marce produkującej okulary, a w 1981 roku pojawiła się owocna współpraca z Disneyem. Razem stworzyli kolekcję koszulek z Myszką Miki. Elio chciał trzymać rękę na pulsie i być zawsze na czasie. Dużym sukcesem okazały się pierwsze na rynku jeansy ze stretchem. Kilka lat później zostały docenione nawet przez markę Wrangler, W 1989 roku marce udało się powrócić do korzeni i podpisać umowę z genialna projektantką - Vivienne Westwood.

Bardzo szybki rozwój

Firma rozwijała się tak szybko, że zaczęli interesować się nią inwestorzy. W 1981 roku udało się dojść do porozumienia z marką Benetton, która odkupiła 50% udziałów Fiorucci. Pięć lat później pojawiły się zmiany i do spółki doszedł kolejny inwestor, tym razem pochodzenia Irańskiego. Ostatecznie w 1987 roku Benetton odsprzedał jednak swój procent wizjonerowi Elio oraz biznesmanowi Massimo Aki Nuhi.

Problemy Fiorucci

Z racji na źle dobranych amerykańskich franczyzobiorców w firmie zaczęły pojawiać się problemy. Ówcześni właściciele postanowili wycofać się ze sprzedaży detalicznej w Nowym Yorku i rozpoczęli sprzedaż wyłącznie hurtową. Firmę uratowali bracia Tacchella, który wykupili część udziałów. W tym czasie Elio Fiorucci został skazany na 22 miesięcy więzienia za zawyżanie faktur firmy.  Tachellowie prężnie działali na terenie kilku kontynentów, chcieli więc przywrócić markę do swoich czasów świetności. W 1995 roku zrobili kampanie w której widniały kobiece pośladki i różowe futrzane kajdanki, która była strzałem w dziesiątkę.  W 2015 roku, po śmieci projektanta, marka została sprzedana byłej CEO Victoria’s Secret oraz jej mężowi. Od 2017 roku marka ponownie wróciła na świeczniki i uruchomiła swoje sklepy.

Logo Fiorucci, czyli młodzieżowe cherubiny

Ubrania marki często zahaczają o kicz, mają szokować i przyciągać. W logo marki pojawiają się wiktoriańskie cherubiny w okularach przeciwsłonecznych. W latach 70 projektant nazywał swój sklep - parkiem rozrywki i nowości.  Drugi sklep Fiorucci również pojawił się w Mediolanie. Mieściła się w nim restauracja typu fast-food, która miała przyciągnąć rzesze młodego pokolenia.

0
    0
    Koszyk
    Twój koszyk jest pustyWróć do sklepu