Marni

Marni to włoski dom założony w 1994 roku przez Consuelo Castiglioni. Charakteryzuje się niebanalnymi geometrycznymi wzorami oraz kolorami, które często można rozpoznać z daleka. Istotną rolę w marce odgrywa również jakość i trwałość ubrań, a one same mają podkreślać nie sylwetkę, a osobowość posiadaczy. Wybierz ubrania Marni z drugiej ręki w świetnych cenach.

Marni

Marni to włoski dom założony w 1994 roku przez Consuelo Castiglioni. Charakteryzuje się niebanalnymi geometrycznymi wzorami oraz kolorami, które często można rozpoznać z daleka. Istotną rolę w marce odgrywa również jakość i trwałość ubrań, a one same mają podkreślać nie sylwetkę, a osobowość posiadaczy. Wybierz ubrania Marni z drugiej ręki w świetnych cenach.

Nie znaleziono produktów, których szukasz.

Consuelo Castiglioni

Projektantka urodziła się w 1959 roku w Szwajcarii, ale jej korzenie sięgają dalekiego Chile. Nie ma wykształcenia związanego z modą, chociaż od zawsze kochała sztukę.  W 2010 została okrzykniętą jedną ze 100 najbardziej kreatywnych osób w branży. Razem z mężem do 2015 roku prowadziła markę Marni.  Potem postanowiła odpocząć i skupić się na życiu prywatnym w rodzinnym, wiejskim domu w Szwajcarii, gdzie na spokojnie może pomóc w wychowywaniu czwórki wnucząt.

Początki marki Marni

Marka została założona w Mediolanie w 1994 roku i w tym samym roku wypuściła swoją pierwszą kolekcję, czyli linie opierającą się na eklektycznych ubraniach i akcesoriach dla kobiet. Firma nie przypomina klasycznego krawiectwa i była powiewem świeżości, który pojawił się na mapie mody. Szybkie uznanie w branży skutkowało cyklicznym wypuszczaniem nowych projektów, a w 1998 roku marka poszerzyła swój asortyment o torebki i buty damskie.

Szalone lata 2000, czyli Marni podbija świat

Wczesne lata 2000 były prawdziwym przełomem w historii marki, która to dynamicznie rozkwitając, uzyskała uznanie na całym świecie. Skutkowało to otwarciem wielu sklepów w zaledwie kilka lat, a najsławniejsze z nich były te w Mediolanie, Paryżu, Tokio i Londynie. W 2002 roku premierę miała pierwsza męska kolekcja, a zaledwie po roku do sprzedaży weszła ogromna linia biżuterii Marni. Ekspansja była o tyle owocna, że w 2005 roku otwarte zostały kolejne zagraniczne butiki, odpowiednio w Los Angeles oraz Hong Kongu. W tym samym roku ukazała się kolejna linia akcesoriów Marni, kolekcja okularów.

Niepowtarzalne tkaniny

Mąż Castiglioni przez wiele lat powiązany był z biznesem futrzanym i miało to ogromny wpływ na kształtowanie marki Marni. Mając dostęp do znakomitych futer, Consuelo pragnęła, by pozostałe materiały jej projektów dorównywały ich jakości. I nawet mimo rezygnacji ze tychże naturalnych futer, zaledwie po 5 latach istnienia marki, to poziom pozostałych materiałów nie uległa pogorszeniu. W marce nic nie jest przypadkowe, każdy materiał oraz każda tkanina były odpowiednio przemyślane, tak by gwarantować długotrwałość oraz gustowność kreacji. Jednak by móc królować na parkietach marek premium, Marni oprócz jakości swoja uwagę zwracało na ułożenie oraz wzory tkanin. W ten sposób w wielu kolekcjach marki pojawiały się m.in. elementy plisowanego materiału.

Zmiany własnościowe, odejście założycieli Marni

Przez wiele lat pozostawała w rękach Consuelo Castiglioni oraz jej męża. Zmiany przyszły w 2012 r, kiedy rodzina sprzedała 60% udziałów grupie OTB. W pełni przejęta została dopiero w 2015 roku. Rok później dyrektorem kreatywnym został Francesco Risso. Firma aktualnie posiada 300 sklepów na całym świecie, głowie na rynku Azjatyckim. Marni skupia się nie tylko na modzie damskiej, ale i męskiej oraz dziecięcej. Jako jedna z pierwszych marek luksusowych wkroczyła na przestrzeń e-commerce. To umożliwiło rozwój i pozyskanie nowych klientów. Marni to bardzo dobrze biznesowo prowadzona działalność, która jest otwarta na pojawiające się nowe możliwości.

Francesco Risso

Francesco Risso w 2016 roku został mianowany dyrektorem kreatywnym marki, po pełnym przejęciu jej udziałów. Miał zastąpić odchodzącą Consuelo i wprowadzić ekscentryczność oraz własną estetykę. Urodził się na włoskiej wyspie Sardynii, a pierwsze lata spędził ze swoimi rodzicami na łodzi. Ci w końcu przeprowadzili się do Genui, gdzie artysta mógł czerpać wiedzę od swojej babci, uznanej krawcowej.  W wieku 16 lat przeniósł się do Florencji, aby uczęszczać do Polimody.  Kolejnym krokiem w kierunku wielkiej sławy były studia Fashion Institute Technology w Nowym Jorku, a studia magisterskie skończył w Central Saint Martins w Londynie. Na początku pracował dla Anny Molinari w Blumaraine, a następnie w 2008 roku przeniósł się do Prady, aby pracować tam nad damskimi kolokacjami oraz projektami specjalnymi. Jego debiutancka kolekcja w domu mody Marni pojawiła się w 2017 roku. Do dzisiaj, razem ze swoim amerykańskim partnerem Lawrencem Steele, trzymają piecze nad marką.

Consuelo Castiglioni

Projektantka urodziła się w 1959 roku w Szwajcarii, ale jej korzenie sięgają dalekiego Chile. Nie ma wykształcenia związanego z modą, chociaż od zawsze kochała sztukę.  W 2010 została okrzykniętą jedną ze 100 najbardziej kreatywnych osób w branży. Razem z mężem do 2015 roku prowadziła markę Marni.  Potem postanowiła odpocząć i skupić się na życiu prywatnym w rodzinnym, wiejskim domu w Szwajcarii, gdzie na spokojnie może pomóc w wychowywaniu czwórki wnucząt.

Początki marki Marni

Marka została założona w Mediolanie w 1994 roku i w tym samym roku wypuściła swoją pierwszą kolekcję, czyli linie opierającą się na eklektycznych ubraniach i akcesoriach dla kobiet. Firma nie przypomina klasycznego krawiectwa i była powiewem świeżości, który pojawił się na mapie mody. Szybkie uznanie w branży skutkowało cyklicznym wypuszczaniem nowych projektów, a w 1998 roku marka poszerzyła swój asortyment o torebki i buty damskie.

Szalone lata 2000, czyli Marni podbija świat

Wczesne lata 2000 były prawdziwym przełomem w historii marki, która to dynamicznie rozkwitając, uzyskała uznanie na całym świecie. Skutkowało to otwarciem wielu sklepów w zaledwie kilka lat, a najsławniejsze z nich były te w Mediolanie, Paryżu, Tokio i Londynie. W 2002 roku premierę miała pierwsza męska kolekcja, a zaledwie po roku do sprzedaży weszła ogromna linia biżuterii Marni. Ekspansja była o tyle owocna, że w 2005 roku otwarte zostały kolejne zagraniczne butiki, odpowiednio w Los Angeles oraz Hong Kongu. W tym samym roku ukazała się kolejna linia akcesoriów Marni, kolekcja okularów.

Niepowtarzalne tkaniny

Mąż Castiglioni przez wiele lat powiązany był z biznesem futrzanym i miało to ogromny wpływ na kształtowanie marki Marni. Mając dostęp do znakomitych futer, Consuelo pragnęła, by pozostałe materiały jej projektów dorównywały ich jakości. I nawet mimo rezygnacji ze tychże naturalnych futer, zaledwie po 5 latach istnienia marki, to poziom pozostałych materiałów nie uległa pogorszeniu. W marce nic nie jest przypadkowe, każdy materiał oraz każda tkanina były odpowiednio przemyślane, tak by gwarantować długotrwałość oraz gustowność kreacji. Jednak by móc królować na parkietach marek premium, Marni oprócz jakości swoja uwagę zwracało na ułożenie oraz wzory tkanin. W ten sposób w wielu kolekcjach marki pojawiały się m.in. elementy plisowanego materiału.

Zmiany własnościowe, odejście założycieli Marni

Przez wiele lat pozostawała w rękach Consuelo Castiglioni oraz jej męża. Zmiany przyszły w 2012 r, kiedy rodzina sprzedała 60% udziałów grupie OTB. W pełni przejęta została dopiero w 2015 roku. Rok później dyrektorem kreatywnym został Francesco Risso. Firma aktualnie posiada 300 sklepów na całym świecie, głowie na rynku Azjatyckim. Marni skupia się nie tylko na modzie damskiej, ale i męskiej oraz dziecięcej. Jako jedna z pierwszych marek luksusowych wkroczyła na przestrzeń e-commerce. To umożliwiło rozwój i pozyskanie nowych klientów. Marni to bardzo dobrze biznesowo prowadzona działalność, która jest otwarta na pojawiające się nowe możliwości.

Francesco Risso

Francesco Risso w 2016 roku został mianowany dyrektorem kreatywnym marki, po pełnym przejęciu jej udziałów. Miał zastąpić odchodzącą Consuelo i wprowadzić ekscentryczność oraz własną estetykę. Urodził się na włoskiej wyspie Sardynii, a pierwsze lata spędził ze swoimi rodzicami na łodzi. Ci w końcu przeprowadzili się do Genui, gdzie artysta mógł czerpać wiedzę od swojej babci, uznanej krawcowej.  W wieku 16 lat przeniósł się do Florencji, aby uczęszczać do Polimody.  Kolejnym krokiem w kierunku wielkiej sławy były studia Fashion Institute Technology w Nowym Jorku, a studia magisterskie skończył w Central Saint Martins w Londynie. Na początku pracował dla Anny Molinari w Blumaraine, a następnie w 2008 roku przeniósł się do Prady, aby pracować tam nad damskimi kolokacjami oraz projektami specjalnymi. Jego debiutancka kolekcja w domu mody Marni pojawiła się w 2017 roku. Do dzisiaj, razem ze swoim amerykańskim partnerem Lawrencem Steele, trzymają piecze nad marką.

Sylwetki nieidealne

Marni ma na uwadze różnorodność sylwetek na całym świecie. Dlatego w porównaniu do innych przedsiębiorstwa robią także dłuższe koszule, mniej zgrabne buty lub szersze i rozkloszowane spodnie. Skupiają się na użyteczności dzieł, które sygnowane są logiem ich domu mody.  Ubrania mają podkreślać osobowość posiadacza, a nie sylwetkę.

0
    0
    Koszyk
    Twój koszyk jest pustyWróć do sklepu