Max Mara

Max Mara to marka założona w 1951 roku. Przez ponad 70 lat jej istnienia zmieniło się wiele, od miejsc produkcji, przez klientów, do samych artystów oraz klientów. Mimo to nadal ma w sobie elementy, za które pokochał ją świat mody – autentyczność, spójność, piękno oraz „włoskość”. Po latach istnienia celebruje przemiany w świecie kobiet, czyli siłę, samowystarczalność, elegancje oraz równość płciową, swoimi gustownymi kolekcjami.

Achille Maramotti

Założyciel marki Max Mara urodził się w 1927 roku. Wywodził się z rodziny zafascynowanej luksusowym krawiectwem (Heute Couture). Jego prababcia, Marina Rinaldi, w XIX wieku prowadziła luksusowy dom mody, natomiast jego matka, Giulia Fontanesi, uczyła szycia. Była na tyle oddana swojej pasji, że wydała książę „Teoria Cięcia”, a nawet otworzyła szkołę cięcia i szycia sukienek. Zapewniła tym podstawy wielkiej kariery, która miała być u stóp jej syna.

Confezioni Maramotti

Mimo wrodzonego zamiłowania do krawiectwa, Achille zdecydował się pokierować swoją karierę w odmienna stronę. Zdecydował się podjąć studia prawnicze, a w swoim założeniu dotrwał do końca i otrzymał dyplom. Po ukończeniu studiów stara miłość powróciła. Tym razem Maramotti oddał jej się w pełni. Postanowił postawić na krawiectwo. Chciał produkować wysokiej jakości ubrania damskie. Były to jednak czasy zdominowane we Włoszech przez szycie ręczne. Projektant preferował rozwijać się na jeszcze większą skalę. Doprowadziło to do założenia przedsiębiorstwa Confezioni Maramotti w 1951 roku. Debiutancka kolekcja zawierała płaszcz w kolorze wielbłądzim (ang. camel coat) oraz czerwony garnitur. Świetne cięcia oraz styl czerpiący inspiracje z Francji dały początek charakterystycznej estetyce.

Achille Maramotti
Achille Maramotti

Achille Maramotti

Założyciel marki MaxMara urodził się w 1927 roku. Wywodził się z rodziny zafascynowanej luksusowym krawiectwem (Heute Couture). Jego prababcia, Marina Rinaldi, w XIX wieku prowadziła luksusowy dom mody, natomiast jego matka, Giulia Fontanesi, uczyła szycia. Była na tyle oddana swojej pasji, że wydała książę „Teoria Cięcia”, a nawet otworzyła szkołę cięcia i szycia sukienek. Zapewniła tym podstawy wielkiej kariery, która miała być u stóp jej syna.

Confezioni Maramotti

Mimo wrodzonego zamiłowania do krawiectwa, Achille zdecydował się pokierować swoją karierę w odmienna stronę. Zdecydował się podjąć studia prawnicze, a w swoim założeniu dotrwał do końca i otrzymał dyplom. Po ukończeniu studiów stara miłość powróciła. Tym razem Maramotti oddał jej się w pełni. Postanowił postawić na krawiectwo. Chciał produkować wysokiej jakości ubrania damskie. Były to jednak czasy zdominowane we Włoszech przez szycie ręczne. Projektant preferował rozwijać się na jeszcze większą skalę. Doprowadziło to do założenia przedsiębiorstwa Confezioni Maramotti w 1951 roku. Debiutancka kolekcja zawierała płaszcz w kolorze wielbłądzim (ang. camel coat) oraz czerwony garnitur. Świetne cięcia oraz styl czerpiący inspiracje z Francji dały początek charakterystycznej estetyce.

Czerwony garnitur Max Mara

Początki Max Mara

Idea ogólnodostępnych modeli eleganckiej odzieży ready-to-wear okazała się strzałem w dziesiątkę. Wcześniej dostępne jedynie dla nielicznych, popyt na produkty Achillego był ogromny. Po 3 latach od premiery pierwszej kolekcji przedsiębiorstwo zatrudniało 200! ludzi. Szybki rozwój spowodował konieczność przeniesienia się do większego lokalu, a wraz z tym firma zmieniła nazwę na Max Mara Industria Italiana Confezioni.

Marketing w latach 50

Sukces marki zachęcił Maramottiego do szerszej promocji swoich produktów. Kolekcja jesień/zima z 1955 roku została zaprezentowana podczas pierwszego pokazu marki Max Mara w Corina D’Ampezzo, a w tym samym roku projekty Achillego znalazły się na ekspozycji prestiżowego butiku w Wenecji - Al Duca d’Aost. Kolejnym krokiem promocyjnym było utworzenie plakatów promujących markę w 1958 roku, stworzonych we współpracy ze znanym Erberto Carboni. Przedsiębiorstwo rozwijało się więc wzorcowo.

Czerwony garnitur Max Mara

Początki MaxMara

Idea ogólnodostępnych modeli eleganckiej odzieży ready-to-wear okazała się strzałem w dziesiątkę. Wcześniej dostępne jedynie dla nielicznych, popyt na produkty Achillego był ogromny. Po 3 latach od premiery pierwszej kolekcji przedsiębiorstwo zatrudniało 200! ludzi. Szybki rozwój spowodował konieczność przeniesienia się do większego lokalu, a wraz z tym firma zmieniła nazwę na Max Mara Industria Italiana Confezioni.

Marketing w latach 50

Sukces marki zachęcił Maramottiego do szerszej promocji swoich produktów. Kolekcja jesień/zima z 1955 roku została zaprezentowana podczas pierwszego pokazu marki Max Mara w Corina D’Ampezzo, a w tym samym roku projekty Achillego znalazły się na ekspozycji prestiżowego butiku w Wenecji - Al Duca d’Aost. Kolejnym krokiem promocyjnym było utworzenie plakatów promujących markę w 1958 roku, stworzonych we współpracy ze znanym Erberto Carboni. Przedsiębiorstwo rozwijało się więc wzorcowo.

Rozwój w latach 60

Wyśmienite podejście do biznesu utrzymywało stabilne budowanie pozycji na rynku mody. W 1964 roku otwarty został pierwszy sklep Max Mary. Mieścił się na Via Emilia. Przeciwnie do wielu znanych marek, Maramotti zadecydował o lokalizacji swojego sklepu sentymentalnie. Via Emilia mieści się bowiem w rodzinnym mieście Achillego – Reggio Emilia. W tym samym roku zatrudniona została Laura Lusuardi. Początkowo, miała pełnić jedynie rolę jednej z asystentek projektanta. Jej talent oraz konsekwentna praca spowodowały szybki awans na szefową działu Pop, który w przyszłości przekształcił się w osobną linie Sportmax – dział mający na celu trafienie do młodszego klienta. W 1967 roku Jacques Delehaye i Luciano Soprani wspólnymi siłami zaczęli działać nad kolekcjami 67’ oraz 68’, a w 1968 roku wraz z przedsiębiorstwem obuwniczym Bruno Magli, Max Mara otworzyła butik 2M w Mediolanie.

Max Mara na najsłynniejszych pokazach

Lata 80 to pełne wejście marki „na salony”. W 1980 roku odbył się pierwszy pokaz projektów Achillego w Paryżu. Zadebiutował na nim sławetny model płaszcza „101801”, od razu stając się bestsellerem. Dwurzędowy płaszcz, wykonany z mieszanki wełny i kaszmiru do dziś jest jednym z najbardziej kultowych projektów przedsiębiorstwa.  Rok 83 to natomiast data pierwszego pokazu podczas Mediolańskiego Fashion Weeku. Marka wspięła się na wyżyny branży modowej. Sukces jej był tak ogromny, że do roku 1986 produkowała już 13 „podmarek”, a w 1989 roku zaczęła wydawać swój własny magazyn modowy – „MM”.

Płaszcz 101801 Max Mara
Płaszcz 101801 Max Mara

Rozwój w latach 60

Wyśmienite podejście do biznesu utrzymywało stabilne budowanie pozycji na rynku mody. W 1964 roku otwarty został pierwszy sklep Max Mary. Mieścił się na Via Emilia. Przeciwnie do wielu znanych marek, Maramotti zadecydował o lokalizacji swojego sklepu sentymentalnie. Via Emilia mieści się bowiem w rodzinnym mieście Achillego – Reggio Emilia. W tym samym roku zatrudniona została Laura Lusuardi. Początkowo, miała pełnić jedynie rolę jednej z asystentek projektanta. Jej talent oraz konsekwentna praca spowodowały szybki awans na szefową działu Pop, który w przyszłości przekształcił się w osobną linie Sportmax – dział mający na celu trafienie do młodszego klienta. W 1967 roku Jacques Delehaye i Luciano Soprani wspólnymi siłami zaczęli działać nad kolekcjami 67’ oraz 68’, a w 1968 roku wraz z przedsiębiorstwem obuwniczym Bruno Magli, Max Mara otworzyła butik 2M w Mediolanie.

Max Mara na najsłynniejszych pokazach

Lata 80 to pełne wejście marki „na salony”. W 1980 roku odbył się pierwszy pokaz projektów Achillego w Paryżu. Zadebiutował na nim sławetny model płaszcza „101801”, od razu stając się bestsellerem. Dwurzędowy płaszcz, wykonany z mieszanki wełny i kaszmiru do dziś jest jednym z najbardziej kultowych projektów przedsiębiorstwa.  Rok 83 to natomiast data pierwszego pokazu podczas Mediolańskiego Fashion Weeku. Marka wspięła się na wyżyny branży modowej. Sukces jej był tak ogromny, że do roku 1986 produkowała już 13 „podmarek”, a w 1989 roku zaczęła wydawać swój własny magazyn modowy – „MM”.

Fabryka Max mara

Odejście Achiullego Maramottiego

Projektant oraz założyciel ogłosił swoje przejście na emeryturę. Przedsiębiorstwo pozostało jednak w dobrych rękach. Całość organizacji pozostała bez zmian, jedynie najważniejszymi osobami w firmie stały się dzieci Maramottiego, dwójka synów oraz córka. W 2005 roku światło dziennie ujrzała przykra informacja. Achille Maramotti, wielki wizjoner i przedsiębiorca, a przede wszystkich uzdolniony projektant zmarł. Miał 78 lat. Firma po dziś dzień jest jednak w rękach jego rodziny, a oprócz drugiego pokolenia, w firmie pracuje już 3 generacja rodziny uzdolnionej krawiecko.

Max Mara – idea ponad wszystko

Mimo ogromnych ambicji, które ostatecznie zostały w pełni spełnione, marka od samego początku tworzone była z konkretnym podejściem i konkretnymi zasadami. Achille Maramotti bardzo cenił sobie swoje rodzinne strony. Pierwszy oficjalny sklep przedsiębiorstwa został otwarty na jednej z ulic rodzinnego miasteczka. Co ważniejsze, wbrew powszechnym trendom, wraz z rozwojem skali działania Maramotti nie przeniósł produkcji poza Włochy. Maramotti nie przeniósł produkcji nawet poza rodzinne miasteczko. To właśnie w nim powstała ogromna siedziba firmy o wielkości 107 tysięcy metrów kwadratowych i zatrudniająca ponad 1000 pracowników. Tam nadal odbywa się produkcja i jest ona prowadzona na skalę światową!

Fabryka Max mara

Odejście Achiullego Maramottiego

Projektant oraz założyciel ogłosił swoje przejście na emeryturę. Przedsiębiorstwo pozostało jednak w dobrych rękach. Całość organizacji pozostała bez zmian, jedynie najważniejszymi osobami w firmie stały się dzieci Maramottiego, dwójka synów oraz córka. W 2005 roku światło dziennie ujrzała przykra informacja. Achille Maramotti, wielki wizjoner i przedsiębiorca, a przede wszystkich uzdolniony projektant zmarł. Miał 78 lat. Firma po dziś dzień jest jednak w rękach jego rodziny, a oprócz drugiego pokolenia, w firmie pracuje już 3 generacja rodziny uzdolnionej krawiecko.

MaxMara – idea ponad wszystko

Mimo ogromnych ambicji, które ostatecznie zostały w pełni spełnione, marka od samego początku tworzone była z konkretnym podejściem i konkretnymi zasadami. Achille Maramotti bardzo cenił sobie swoje rodzinne strony. Pierwszy oficjalny sklep przedsiębiorstwa został otwarty na jednej z ulic rodzinnego miasteczka. Co ważniejsze, wbrew powszechnym trendom, wraz z rozwojem skali działania Maramotti nie przeniósł produkcji poza Włochy. Maramotti nie przeniósł produkcji nawet poza rodzinne miasteczko. To właśnie w nim powstała ogromna siedziba firmy o wielkości 107 tysięcy metrów kwadratowych i zatrudniająca ponad 1000 pracowników. Tam nadal odbywa się produkcja i jest ona prowadzona na skalę światową!

Max Mara - Marka większa od projektantów

Drugą z żelaznych zasad była rola marki. To właśnie ona od zawsze miała być gwiazdą, a nie jedynie nazwą utożsamianą z projektantem. Dlatego, mimo wielokrotnego zatrudniana wyśmienitych artystów takich jak Beretta, Karl Lagerfeld, Domenico Dolce i Stefano Gabbana, Narciso Rodriguez, Giambattista Valli oraz Jack McCollough i Lazaro Hernandez, marka stroniła od ujawniania kto i kiedy współpracował z nią podczas projektowania danej kolekcji. To właśnie kolekcja miała tworzyć wartość samą w sobie i na tym budować renomę firmy. Zasady te dały podstawę do utworzenia firmy, którą dziś jest ogromne przedsiębiorstwo Max Mara.

Wyświetlanie wszystkich wyników: 5